Porucznik lotnictwa, który szpiegował dla Rosji, w czasie, gdy wydarzyła się katastrofa Smoleńska był oficerem 36. specpułku, a do tego pułku należał rządowy tupolew. Taką informację miało potwierdzić Dowództwo Generalne, a 18 czerwca 2015 roku ujawnił ją poseł Marek Opioła.

W marcu 2015 roku ujawniono, że Żandarmeria Wojskowa zatrzymała porucznika lotnictwa już kilka miesięcy wcześniej. Miał on kopiować dla Rosji ważne dokumenty. Szpiega rozpracowywała Służba Kontrwywiadu Wojskowego.
Podczas rozmowy Bogdana Rymanowskiego z posłem Markiem Opiołą powrócił ten temat. Poseł powiedział o rozbieżnościach pomiędzy relacjami wojskowych prokuratorów a kierownictwem Służby Kontrwywiadu Wojskowego. Prokuratorzy uważali, że sprawa jest nieważna. Potem wyrażono zgodę, aby szef SKW przedstawił własną interpretację faktów. Poseł Opioła powiedział „I całkowicie różni się ona od stanowiska prokuratury. Mówi o bardzo wysokim prawdopodobieństwie popełnienia poważnego przestępstwa.” Ujawnił także informację, że porucznik ten pracował dla 36. specpułku, czyli pułku, do którego należał tupolew. Służył tam w latach 2001 – 2011.

Na pytanie Rymanowskiego, czy to może mieć związek z katastrofą smoleńską odpowiedział, że „to pytanie do prokuratury, to prokuratura powinna wyjaśnić.”
O tego porucznika zapytano także Artura Wosztyla, który również służył w tym pułku i powiedział, że „Nie kojarzę człowieka. Szybko skontaktowałem się z byłymi kolegami, z którymi służyłem, ale oni również nie przypominali sobie tego porucznika.”
Natomiast poseł Opioła potwierdził fakty, które wcześniej podał i stwierdził, że widział informację, którą przekazało Dowództwo Generalne dwóm dziennikarzom na temat porucznika, który służył w 36. specpułku.

http://niezalezna.pl/68123-news-szpiegowal-dla-rosji-teraz-ujawniono-ze-w-kwietniu-2010-r-pracowal-w-36-specpulku


Chcesz skomentować? Napisz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarze na Facebooku:

komentarzy

Post Navigation